Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Dürer Műhelye-Lándzsás lovas szemüvegtörlő kendő

1.400 Ft
Menny.:db

Mikroszálas szemüvegtörlő kendő, amellyel a szemüveglencse mellett a telefon és a számítógép képernyőjét is tisztán tarthatjuk. A reneszánsz művészet és a hadtörténet iránt érdeklődőket is meglephetjük ezzel a törlőkendővel, akik közvetlen közelről tanulmányozhatják a német reneszánsz legjelentősebb művészének hatása alatt készült rajzot. Ráadásul, ha igazán belemerülünk a részletekbe a ló testén a körvonal szerkesztéséhez használt körző nyomát is felfedezhetjük.

Albrecht Dürer Műhelye:Lándzsás lovas, 1502, Esterházy-gyűjtemény © Szépművészeti Múzeum

Kapcsolódó kiállítás: Dürer kora. Német rajzok és metszetek a Szépművészeti Múzeum gyűjteményéből című kamarakiállítás 

Szállítási díj: 1.669 Ft
Várható szállítás: 2024. július 05.

Leírás

A nürnbergi születésű Albrecht Dürer, a német reneszánsz újító művésze a húszas éveiben járt Velencében, ahol az itáliai reneszánsz művészetelmélet kérdéseit tanulmányozta: az ideális emberi arányok megragadását, a természet minél hívebb ábrázolásának lehetőségét, a perspektíva és az anatómia problémáit kutatta. Emellett pedig a lovak testének felépítését, az állatok mozgását és ezek lehető leghívebb ábrázolásának lehetőségeit is behatóan tanulmányozta. Nürnbergbe hazatérve műhelyéhez tehetséges fiatal művészek csatlakoztak, akiknek rajzstílusára nagy hatást gyakoroltak a virtuóz mester alkotásai. A Szépművészeti Múzeum Dürernek két saját kezű rajzát őrzi, de további művekkel, például az itt látható Lándzsás lovassal kapcsolatban is felmerült korábban Dürer szerzősége. A budapesti lapon lendületesen lépő, két lábát a levegőbe emelő lovat látunk, amelyen egy tollas kalapos, jobbjában lándzsát tartó katona ül. Az állat hosszú teste még a gótikus formavilágot idézi, de az emberalak, arányait, elevenségét tekintve, a reneszánsz művészetfelfogást tükrözi. A minél tökéletesebb ábrázolás érdekében a mester körzővel húzta meg a ló nyakának, hasának, szügyének, tomporának és hátának körvonalait. Erre utal a ló testén látható, a körző hegye által szúrt két kis lyuk. A budapesti rajz Dürer híres Lovag, halál és az ördög című rézmetszetének egyik előzménye.

Paraméterek

Anyaga mikroszálas
Gyártó CYM Kft.
A hátoldal színe fehér
Méret 155 mm x 155 mm
Stílus Klasszikus
Múzeumi kollekciók Szépművészeti Múzeum